GliderKing

Välkommen till min blogg /Welcome to my blog

Jag kommer fortlöpande att rapportera om aktuella händelser i mitt modell-flygar liv.../ Here u can read all about my R/C Models a.o.


Besök ÅMFK´s klubbhemsida: www.rcflyg.com för ännu fler tips och ideer../Pls visit my club webb site for more pictures at: www.rcflyg.com

and feel free to sign upp as a member on my blog..!Thanks...


..........ENJOY!!


My Oldies Glider "NEMERE"

My Oldies Glider "NEMERE"
Nemere

lördag 4 februari 2012

Nya Hobby rummet klart/ My NEW Hobby Room is Finished...PART 2

Då var min NYA Hobbylokal färdig inredd......efter ca 2 veckors hårt arbete med att snickra bänkstativ, bänksskivor, måla golv, inreda, skruva dit fönster galler mm. samt flytta allt material som varit utsprida lite överallt....Resultatet blev riktigt bra....där jag nu fått 2st hyfsat stora byggrum med 4st arbets bänkar på tot. ca 20 lpm....samt 2st förvarings rum med div. hyllor och bänkar....Så nu är det bara att börja bygga vidare på ex min stora Stearman samt så har jag 4st projekt i pipen som också kan påbörjas....bl.a en Spitfire, the Beast (den stora!) Pylon seglare, mm
Före / Before

Före / Before
Efteråt / Afterwards


Yeh Baby...time to work again!!



the BEAST in the "Pipe-Line"

storage room no.1


ASH 26- 7 meters  and large gas boat...

1/4 scale Super Cub

1/4 scale Gilmore  and F3A Infinity

storage room no.2

Big Birds have plenty of space..!!

50 % Extra 260 - 3.1meters w.sp.

Spitfire and Pylon racer in the "pipe"

Beautiful sunset with -16 degrees


// Yes, finally after appr. 2 weeks of hard work with the installation of my NEW Hobby Rooms I can start and continue on my BIG Stearman and 4 other projects (Spitfire, the Beast, Pylon Glider a.o.)  in the "pipe-line". My new rooms consist of 2 big building rooms with 4 working benches with appr. 20 running meters and 2 storage rooms. Looking at all modells that I have spread out in different locations I could use another 3-4 rooms, and thats only for storage...!!! Oh My God...!!

                            Zocki Yaki - Banzai...!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar