GliderKing

Välkommen till min blogg /Welcome to my blog

Jag kommer fortlöpande att rapportera om aktuella händelser i mitt modell-flygar liv.../ Here u can read all about my R/C Models a.o.


Besök ÅMFK´s klubbhemsida: www.rcflyg.com för ännu fler tips och ideer../Pls visit my club webb site for more pictures at: www.rcflyg.com

and feel free to sign upp as a member on my blog..!Thanks...


..........ENJOY!!


My Oldies Glider "NEMERE"

My Oldies Glider "NEMERE"
Nemere

måndag 25 juni 2012

Stearman PT-17 Vingarna får sig en "Pimpning" / Pimping my Wings!!

Söndagen bjöd på dåligt utomhus väder men perfekt för att vara inomhus o. bygga....blev ca 4timmar. Så jag har nu nästan pimpat samtliga vingar med Zick-Zack band över bl.a samtliga spryglar mm. Stabben o. fenan samt kroppen o. 3st vingar är klara sedan tog materialet slut....Så idag måndag har jag beställt mer ifrån Tyskland....när samtliga vingar är klara så är det lack dax....Äntligen!! och sedan slutmontering av motor o. allt elektriskt...Här några bilder.     


finally getting the taste of it..!

Yesterday was a rainy day and perfect for some building time on my Stearman. So I spent appr. 4hours with the final wing pimp with the "zick-zack" bands which I applied on all the spares a.o. So the fuselage, and 3pcs of the wings are all completed then my material was out and empty. So today I placed a new order to the supplier in Germany and hopefully this will turn upp at the end of the week because next week is "PAINT"-week...! Hopefully. Here´s some new pictures.


takes more time than u can think of, applying all the stripes




cut to right length

zick-zack bands


homemade decal, just to get the feeling of the size, 38cm in diameter..!!

PIMPED..! nice and clean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar