GliderKing

Välkommen till min blogg /Welcome to my blog

Jag kommer fortlöpande att rapportera om aktuella händelser i mitt modell-flygar liv.../ Here u can read all about my R/C Models a.o.


Besök ÅMFK´s klubbhemsida: www.rcflyg.com för ännu fler tips och ideer../Pls visit my club webb site for more pictures at: www.rcflyg.com

and feel free to sign upp as a member on my blog..!Thanks...


..........ENJOY!!


My Oldies Glider "NEMERE"

My Oldies Glider "NEMERE"
Nemere

torsdag 8 december 2011

Stearman projektet rullar på....del 2..Cockpit

Sitter du bra, Frank??
Idag har jag börjat att intressera mig för cockpiten.....så jag har installerat uttagbart golv brunn för den bakre piloten samt monterat dit pilot stolen tillverkad av tunn aluminium (inhandlat i Tjeckien) även pilot dockan (från U.K)  är dit satt o. hålls fast av säkerhetsselen.



Snyggt.....
Den bakre instrumentpanelen har limmats på plats o. det ser riktigt snyggt ut....nästa steg är samma procedur för den främmre piloten....sedan blir det till att montera dit 2st tankflaskor (rök + bränsle) där det lutar åt 2st 1liters cola PET flaskor...










När detta är gjort så skall gas servot monteras o. intrimmas, choken är redan klar i form av en egen påhittad manuel spak...har testat denna metod i andra bensin kärror o. det funkar riktigt bra....

Till sist...!!! så återstår inklädning av cockpit exteriört med balsa flak alt. tunn plyfa flak...och sen....LACKNING.......jovisst ja, glömde att jag väntar på paket ifrån USA med 2st glasfiberkåpor till landstället...sedan lackning....hoppas jag!!

Motorn skall också monteras i bänk o. provköras...detta blir en höjdare...ojj..ojj...vilket sound...jag får rysningar bara jag tänker på´t...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar