GliderKing

Välkommen till min blogg /Welcome to my blog

Jag kommer fortlöpande att rapportera om aktuella händelser i mitt modell-flygar liv.../ Here u can read all about my R/C Models a.o.


Besök ÅMFK´s klubbhemsida: www.rcflyg.com för ännu fler tips och ideer../Pls visit my club webb site for more pictures at: www.rcflyg.com

and feel free to sign upp as a member on my blog..!Thanks...


..........ENJOY!!


My Oldies Glider "NEMERE"

My Oldies Glider "NEMERE"
Nemere

lördag 16 juni 2012

Firandet av Sveriges National Dag 6 Juni/ Celebration of Swedens National Holiday

För 4:e eller 5:e året i rad nu så firar vår klubb, ÅMFK, Sv.National Dag den 6 Juni i en stadspark här i Falköping. Själv så har jag varit med vid samtliga tillfällen. Vädret var kanon med solsken o. tot. ca 50 olika föreningar ställer upp på detta.....o. Falköpingsborna går man ur husse för att deltaga....detta är ett bra sätt för vår förening att visa upp delar av vår verksamhet o. förhoppningsvis så kanske vi sår ett frö hos blivande modellflygare. Själv så hade jag med mig min Oldie Storseglare som heter "NEMERE" i skala 1:4 med en spännvidd på 5 meter. Modellen är i mångas tycke ett "mästerverk" o. ser ut som en möbel...!! Ett gott omdöme som man blir glad att få höra...Nu är seglaren flygklar o. kommer att luftas vid första bästa tillfälle.....Här följer lite bilder:












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar