GliderKing

Välkommen till min blogg /Welcome to my blog

Jag kommer fortlöpande att rapportera om aktuella händelser i mitt modell-flygar liv.../ Here u can read all about my R/C Models a.o.


Besök ÅMFK´s klubbhemsida: www.rcflyg.com för ännu fler tips och ideer../Pls visit my club webb site for more pictures at: www.rcflyg.com

and feel free to sign upp as a member on my blog..!Thanks...


..........ENJOY!!


My Oldies Glider "NEMERE"

My Oldies Glider "NEMERE"
Nemere

söndag 22 januari 2012

Jag är trångbodd..!! / I need more space...!!

storage room
lots of storage space
Efter ca 50 års hobby utövande av alla dess slag så har jag samlat på mig alldelles för mycket prylar och större och större blir modellerna och därmed så har jag blivit "trångbodd"...!! Jag har modeller utspridda i hemmet (källaren/garaget) plus en massa modeller i vår klubblokal......MEN...nu har jag lösningen....och det är att jag äntligen!! skaffat mig nya bygglokaler ( 4 rum) på ca 60 kvm.....och det bästa är att mitt NYA hobbyrum ligger alldeles i anslutning till vår klubblokal (ÅMFK).....så jag kommer till många klubbkamraters förtjusning!! att lösgöra massor av ledigt utrymme......I helgen började jag med renoverings arbetet med att städa ur lokalerna samt så har jag snickrat ihop grundstommarna till bl.a 4 nya arbetsplatser....vilket innebär att jag kan ha flera projekt på "G" hela tiden utan att störa mina övriga klubbkamrater samt det bästa är att jag kan lämna varje projekt som det ligger utan att behöva plocka bort efter mig varje gång det är hemgång..!(:-




This is the largest building room


the 2;nd building room
after appr. 50yrs of  my hobby aktivities I have collected lots and lots of stuff all spread out from my house to our clubs facilities....BUT now I have have a new solution and that is a NEW hobby space of appr. 60sq.meters (devided between 4 rooms) and in connection to my club....so now my club collegues are more than happy when I´m leaving lots of empty space behind me....Well to be honest, our club is growing and with lots of new members I now take my responsibility as the club president and make room for our new generation.....and the best part is that I´m really happy about this, I feel the new winds blowing and that makes me happy as well.....So this weekend I started upp with the renovation jobb and have built the ground base for my 4 new working areas which gives me the opportunity to have several on going projects without disturbing my club friends and I can leave every project "as is" every evening when travelling home or wherever...???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar