GliderKing

Välkommen till min blogg /Welcome to my blog

Jag kommer fortlöpande att rapportera om aktuella händelser i mitt modell-flygar liv.../ Here u can read all about my R/C Models a.o.


Besök ÅMFK´s klubbhemsida: www.rcflyg.com för ännu fler tips och ideer../Pls visit my club webb site for more pictures at: www.rcflyg.com

and feel free to sign upp as a member on my blog..!Thanks...


..........ENJOY!!


My Oldies Glider "NEMERE"

My Oldies Glider "NEMERE"
Nemere

lördag 14 april 2012

STEARMAN projektet blir inklätt.....!!Stearman gets some varm clothing...!!

Äntligen...på´t igen...!! dvs mitt Stearman projekt som nu sakta men säkert tar form efter div. andra "kommit-emellan projekt"....känner du igen dig? OK, at last after a lot of other "in-between projects" I´m back to my Stearman project and started yesterday to give the fuselage some new and varm clothing...

Hur som, senaste veckan har jag hjälpt 2 klubb polare att bygga färdigt deras Blue Fenix seglare, vi åker ju till Skåne nästa vecka (19-22 April) This last week I helped 2 club buddies to build and finish their Blue Fenix gliders since were travelling next week to our annual Coast Slope Camp....in southern Sweden (Ystad) for 4 days.....

Jag har även mallat o. skurit ut första alu plåten för cockpitsarna som sedan kommer att limmas o. skruvas på plats med ex antal skruv/nitar mm, beställda ifrån HK/Kina.......I have started to cut out the first alu-sheet metal covering for the canopies which later on will be glued and screwed in place with a lot of small screws which I have ordered from Hobby King/China....



Så snart är det lack dax o. inkoppling av elektroniken...! Its now getting real close to the paint jobb and finally the electronics installation....YEAHA.....GO FOR IT..!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar