GliderKing

Välkommen till min blogg /Welcome to my blog

Jag kommer fortlöpande att rapportera om aktuella händelser i mitt modell-flygar liv.../ Here u can read all about my R/C Models a.o.


Besök ÅMFK´s klubbhemsida: www.rcflyg.com för ännu fler tips och ideer../Pls visit my club webb site for more pictures at: www.rcflyg.com

and feel free to sign upp as a member on my blog..!Thanks...


..........ENJOY!!


My Oldies Glider "NEMERE"

My Oldies Glider "NEMERE"
Nemere

fredag 6 januari 2012

Vi åkte till Motala för att Racea Båtar...!

För ett par år sedan så var vi ett "båt-gäng" i klubben (ÅMFK) som byggde diverse trä båtar med borstlösa el-motorer..och vi fick nys om en stor båt träff i Motala med bl.a tävlings inslag. / for a couple of years ago we started to build race boats in our club just to "relax" from all of the plane building !! and we attended a larger scale boat meeting with some raceing to be done... 
Detta sporrade oss så till den milda grad att vi byggde,filade,trimmade, testade olika motorer mm och hyrde Odenbadet vid flera tillfällen för att test köra och racea.  / we where all very "hungry" to go there and find out our own status compared to other boat builders

Här är båt gänget, Jag själv till vänster, sedan Tommy,Emil,Svenne o. Conny



 Så här blev min tävlings "Toffel" Båt....notera mitt "hemliga" vapen...dom skräddarsydda tofflorna med inbyggd "down-trust" / this is my boat, pay extra attention to my secret weapon, the built in down-trust in the front paddles...




Kolla vilken fart....!!!snabbaste båten...och den var min!! / look at that speed, awesome...it showed upp that my boat was the fastest one of them all...!!!



Några riktigt snygga semi-skala båtar....dom både såg snygga ut dom körde o. låg i vattnet som en "äkta" Storebror.../ some nice semi-scale boats at the show....they not only looked good, they even ran like their big "Storebror"


Min båt ligger onekligen stadigt och vackert i vattnet.../ my boat lays steady in the water and looks real nice, don´t u agree


Så här ser den ut på närbild.....sugen??

/ this is what it looks like in a close upp....

Så här ser insidan ut...dvs "hemlighets rummet" nu visat för allmänheten för första gången på ca 2 år..!! det Ni Gott folk...sug på den!

Längden: ca 600mm 
Bredden: ca 500mm

/here is the secret compartment...now shown for the public for the first time after 2 years!!!

Stolt Byggare / Ägare och Race Driver: Rolf "GliderKing"..och som soppade "vattnet" av dom andra tävlandes...snabbaste båten för dagen...Nu vilar båten på Seger hyllan i mitt museum i stugan..!!

This is the proud Builder / Owner and Race Driver himself; "GliderKing" with the fastest boat for the Day....

this boat now has its "Hall of Fame Place" in my Toy Museum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar