GliderKing

Välkommen till min blogg /Welcome to my blog

Jag kommer fortlöpande att rapportera om aktuella händelser i mitt modell-flygar liv.../ Here u can read all about my R/C Models a.o.


Besök ÅMFK´s klubbhemsida: www.rcflyg.com för ännu fler tips och ideer../Pls visit my club webb site for more pictures at: www.rcflyg.com

and feel free to sign upp as a member on my blog..!Thanks...


..........ENJOY!!


My Oldies Glider "NEMERE"

My Oldies Glider "NEMERE"
Nemere

torsdag 12 januari 2012

Hang Flyg Ålleberg/ Slope gliding on top of Ålleberg

Onsdag, 2010-01-11, var en ledig dag ifrån jobbet och perfekta förhållanden uppe på Ållebergs Väst Hang med solsken och ca 6-8 m/s nästan rakt på Västhanget.....!! Så tillsammans med kompisarna Kalle Rolf-Erik och Jack så hade vi en hel dag med hang flyg. Jag flög min lilla JART, vingen "2-Fast" samt min hang tävlings racer FREESTYLE 3.......och det gick att flyga alltihopa t.o.m. lilla Jarten som har en sp.v på ca 700mm....men roligast var ju naturligtvis att flyga med Freestylern.....där går det undan i svängarna kan jag lova....../ wendsday was a day off from work for me and some of my glider friends and the weather was perfect for som slope flying on top of Ålleberg (Swedens highest Flat Mountain) and the wind was straight on, on the West side (which is the best side for good slope flying) and the winds measured about 6-8m/s and sunshine. Couldn´t be better....

 Ålleberg är Sveriges högsta platå berg, ca 230 m.ö.h. och vid västlig vind så vill det gärna bli "rulle" på bakkanten av hanget med oroliga modeller i luften vid landningarna....men "proffs"..!! som vi är så är det inga problem...(:-



 uppe på Ålleberg



                                      Vänster eller Höger...?? vi åker raktfram....






parkerings platsen!! vid Ost hanget


 Sport flygets Hangar

Segelflygs museet och Kafeterian / Glider Museum and the Cafeteria


 


                  Fika dax, Rolf-Erik o. Roffe himself... 
                                                                                solen värmde gott












 storseglare på väg ut....Kalle kastar...

mina modeller som jag hade med mig för dagen......
                                         2-Fast, Jart, Bolero samt Freestyler3

 Här med min Freestyler3 innan flygning









så här lycklig efter flygning......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar