GliderKing

Välkommen till min blogg /Welcome to my blog

Jag kommer fortlöpande att rapportera om aktuella händelser i mitt modell-flygar liv.../ Here u can read all about my R/C Models a.o.


Besök ÅMFK´s klubbhemsida: www.rcflyg.com för ännu fler tips och ideer../Pls visit my club webb site for more pictures at: www.rcflyg.com

and feel free to sign upp as a member on my blog..!Thanks...


..........ENJOY!!


My Oldies Glider "NEMERE"

My Oldies Glider "NEMERE"
Nemere

måndag 19 december 2011

Vinter Lunch Flyg samt Maiden Flight....




Idag, måndag, var en underbar flyg dag, så vad göra...? jo man tar sig ut till klubbfältet för att flyga så klart..!!

Precis vad jag gjorde....man har ju alltid ett dussin plan i bilen i beredskap uti fall att.....eller hur?

Jag hade med mig bl.a min nya Fun Cub samt min nya SkyFun Jet ifrån Hobby King....gjorde en del testflygningar med Cuben där jag labbade med olika flaps inställningar samt med synkad dyk roder...fick det riktigt bra faktiskt...nästa steg nu är att labba med lite olika tyngdpunkter...just nu så flyger jag på 80mm, tror att det tillverkarens rekommendationer, men skall nu testa ner till ca 70mm....jag har oxå lagt in skev/sidroder differential...tyckte att den svängde snyggare o. bättre med denna diffning.



Så här blir landningen när inte skidorna är monterade...!

Tur att ingen satt i den kärran??


Det gäller att vara rätt klädd....! Eller hur??

         "Molly Mys" mössan är på, så klart...





Ikväll så har jag monterat in belysning i vingspetsarna samt ett riktigt LED ljus under kroppen.....jösses...tittar man rakt in i det så känner man sig nästan blind....   

Det vet ingen när natt flygningen kan inträffa,  bäst att  vara förberedd


belysningen monterad o. tänd...
Tänt vare här ...!                     


SkyFunJet kärran premiärades med den nya vassare motorn samt 50 amp´s fartreglage. Motorn är en Turnigy 2684/3400....dvs 3400 rpm/volt o. en 3cells 1550maH acc, proppen blev en 4,1x4,1.....skrek bra gjorde det...och gick hyfsat fort.....man vill ju alltid att det skall fortare..eller hur? f.ö. så flög denna billiga kärra riktigt bra, US $ 54 med motor/fartreglage samt 2st servon monterade...!!billigt,billigt...om man jämnför med orginalet MPX Fun Jet som kostar 3 ggr mer....Jag kan varmt rekommendera ett köp!

turbinerna har plöjt spår!!

Maiden Flight gick riktigt bra o. snabb som attan var den med kvicka rollar o. svarade perfekt o. konsist på alla utslag. Gick även att stall flyga o. landa med hög nos i sakta fart...så denna kärra lovar gott inför framtiden...kan jag nu bara hitta rätt uppsättning så jag kommer upp i 300 knyck då är lyckan gjord...!!! krävs igentligen inte mer (:-







Visst ser den läcker ut med stor fart potential....


Base come in.......Lt.John Novak calling...mission fullfilled...Enemy´s vanished!!

Charly Alfa....Good Work!

Over and Out.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar