GliderKing

Välkommen till min blogg /Welcome to my blog

Jag kommer fortlöpande att rapportera om aktuella händelser i mitt modell-flygar liv.../ Here u can read all about my R/C Models a.o.


Besök ÅMFK´s klubbhemsida: www.rcflyg.com för ännu fler tips och ideer../Pls visit my club webb site for more pictures at: www.rcflyg.com

and feel free to sign upp as a member on my blog..!Thanks...


..........ENJOY!!


My Oldies Glider "NEMERE"

My Oldies Glider "NEMERE"
Nemere

måndag 12 december 2011

Pimp my CUB...!!!

Före
Nu har jag provflyget min senaste kärra, Multiplex Fun Cub, som jag köpte begagnad av Pierre/Skurup o. den flög precis enligt mina förväntningar ...


 Så här såg den ut innan min "pimpning".....






EFTER
Därefter så har jag "Pimpat Cuben"...!! strippat av några gamla dekaler, målat om den till viss grad o. även fräschat upp den gamla målningen samt så har jag nu byt ut Spektrum 2,4 radion mot min 35mhz Graupner Mc24...!!! min radio har mer inställningsmöjligheter än spektrum radion därför bytte jag......

Nu återstår bara att skaffa ett set med pontoner för sjöflyg...så att den kan tas i tjänst i sommarstugan......Därav mitt köp.....

Så med lite färg så har jag satt min prägel på kärran..... 




känns som jag fått en helt ny maskin..!! KUL....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar