GliderKing

Välkommen till min blogg /Welcome to my blog

Jag kommer fortlöpande att rapportera om aktuella händelser i mitt modell-flygar liv.../ Here u can read all about my R/C Models a.o.


Besök ÅMFK´s klubbhemsida: www.rcflyg.com för ännu fler tips och ideer../Pls visit my club webb site for more pictures at: www.rcflyg.com

and feel free to sign upp as a member on my blog..!Thanks...


..........ENJOY!!


My Oldies Glider "NEMERE"

My Oldies Glider "NEMERE"
Nemere

söndag 25 december 2011

Tillbakablick på 2 Stora händelser...2011..../ 2 historical moments in my career

Året 2011 är ett år som betyder extra mycket för mig och mitt modellflygarliv där 2st mycket intressanta händelser inträffade. / 2 important actions took place 2011 in my r/c career

Först så blev jag kallad till: V.Götalands Flygsportförbundets årsmöte i Vara i början på Mars månad för att där emottaga Förbundets Silver medalj för mina insatser inom Modellfyget.

First of all, I was nominated for the Silver medal from the Swedish Flying Sports Association

                                                                                                                                                              
 Flygförbundets styrelse´s motivering löd;                                        

"med inriktning på Gott ledarskap och på det enthustiastiska sätt som Rolf  leder klubben Ållebergs ModellflygKlubb"...
the Jury´s motivation was; "Rolf has shown very good leadership and w. his entusiasm he has put ÅMFK up to a higher level..." 
Så här snygg är medaljen...

Ja det var ju ett trevligt sätt att få bekräftelse på för mina insatser inom modellflyget....
"En får Tacka"...som han sa!

Här står jag till höger, glad o. lycklig!!


Kan nämnas också att det delades ut 3st förtjänst medaljer under 2011 och jag var den ende som representerade modellflygarna....KUL! dom övriga 2 representerade sport flyget.  

I was the only modellflyer that received this medal during 2011, the other 2 repr. the full scale sport flyers




Min Aspire samt Supra Pro Competition
Den andra STORA händelsen som inträffade var att jag vann årets Termik Cup i Segel kallad för "Termik Träffen F3B-T 2011".

the 2:nd big happening is that i won the total glider competition called the "Termik Träffen 2011" in F3B-T

Tillika "Väst Svenska Mästerskapet"!!  
Also called the WestSwedish Championships

då det finns flerfaldiga svenska mästare som bor inom distriktet samt deltagit i cupen. Det var en Cup med 8st deltävlingar som började i April o. slutade i Oktober.....Där det visade sig att jag var jämnast i samtliga tävlingar med  topp 3 placeringar och därmed fick högsta sammanlagda poängen...

Från vänster till höger:  3:an Rolf-Erik Blomdahl, 1:a Rolf Maier, 2:an Conny Andersson
          
                                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar