GliderKing

Välkommen till min blogg /Welcome to my blog

Jag kommer fortlöpande att rapportera om aktuella händelser i mitt modell-flygar liv.../ Here u can read all about my R/C Models a.o.


Besök ÅMFK´s klubbhemsida: www.rcflyg.com för ännu fler tips och ideer../Pls visit my club webb site for more pictures at: www.rcflyg.com

and feel free to sign upp as a member on my blog..!Thanks...


..........ENJOY!!


My Oldies Glider "NEMERE"

My Oldies Glider "NEMERE"
Nemere

torsdag 8 december 2011

Lunch flyg uppe på Ålleberg



Onsdagen den 7/12-2012 så sken solen och vinden blåste SW med ca 6-7 m/s......YES...perfekt lunch flyg väder tänkte jag....så hem o. hämta modeller o. radion....snabbt iväg o. upp till Ållebergs Väst hang.....kliver ur bilen o. konstaterar att jag har ju för lite kläder på mig! MEN....inte stoppar det en Viking...och blåste kallt gjorde det....


Härlig sol över ett snö täckt Ålleberg




solen har gått i moln...!

men nu kommer ju solen tillbaka.....
Ut med modellerna, min nya "JART" samt vingen "2Fast".....vilken namn förresten? 

kan det bli för snabbt!! inte för mig inte...


Kommer fram till hangkanten som första person denna vinter, det var enbart ny trampat ifrån mina skor....en riktigt skön känsla att veta att man är först efter vinterns första snö fall....Vinden visade sig blåsa alldeles för mycket sydligt...men har jag kommit hit så skall det banne mig flygas....kastar ut Jarten först o. den vinglar framåt för att dyka ner i snön...alltså är det precis på gränsen till flygbart....hämtar kärran o. gör nu ett nytt försök.....kastar mer vinklat denna gång.....det värsta som kan hända är att modellen dimper ner i branten o. det vill man inte att det skall hända o. i synnerhet inte nu med all snö....för då får man troligtvis vinterns första pulka åkning på rumpan oxå...!! inte bra...så med detta i åtanke gäller dett få till kastet riktigt bra....iväg med modellen o. det lyckades....men vad snett det blåser, tur att man har så pass mycket rutin med sig.....efter ca 5 minuters flygning räcker det...fingrarna är snart som istappar o. kroppen likaså....så det blir en snygg landning o. lite uppvärmning i bilen för att göra ett nytt försök med Vingen 2Fast....gick sådär, inte helt nöjd men ändå...JAG FICK FLYGA...!!! så abstinensen har nu fått sitt.....packar ihop snabbt o. vänder hemåt för en varm kopp kaffe i klubblokalen o. efter upptiningen så bygger jag lite på mitt "Stor" projekt innan det är dax att återgå till arbetet.....

Kort sammanfattat, så blev det trots allt en härlig dag med FLYG...IGEN...!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar